איזה חלק מהמערכות הפלנטריות נמצאו עם 'צדק חם'
user8
2013-09-25 13:08:51 UTC

על פי אתר נאס"א "האטרקציה המוזרה של צדקנים חמים", אחד הסוגים העיקריים של כוכבי לכת שכבר אותרו הם צדק חם, שהם

אלה עולמות בובות שמתניידים קרוב לכוכבי האם שלהם, וחוסמים חלק מאור הכוכב כשהוא עובר מלפנים.

כוכבי לכת גדולים מגודל שבתאי עד הרבה יותר גדולים מ צדק, מסתובב בתוך כמה ימים קרוב מאוד לכוכב האם שלהם. משהו שלמערכת השמש שלנו אין.

איזה חלק ממערכות הכוכבים כולל צדק חם בתוך המערכות שלהם? האם זה מקרה שמערכות חסרות צדק כמו שלנו משלנו אינן חריגות?

שְׁלוֹשָׁה תשובות:
MBR
2013-09-25 13:33:37 UTC

בשנת 2011, כ -20% מכוכבי הלכת החיצוניים שנמצאו היו צדק חם. זה הרבה, אבל זה מוטה מאוד פשוט כי יש את כוכבי הלכת הקלים ביותר לזיהוי. אתה יכול לזהות כוכבי לכת על ידי מעבר (זה אומר שכוכב הלכת עובר מול הכוכב המארח שלו שמפחית את בהירות הכוכב הנצפה במהלך המעבר), ולכן צדדים חמים קרובים יותר לכוכב המארח שלהם וגדולים מכוכבי הלכת הקטנים יותר, ולכן יהיה קל יותר לזהות. אתה יכול לזהות כוכבי לכת על-ידי מהירות רדיאלית, מה שאומר שאתה מזהה וריאציה של המיקום של הכוכב המארח עקב כוח המשיכה של כוכב הלכת. ככל שכוכב הלכת קרוב יותר וכבד יותר, כך הווריאציה תהיה גדולה יותר ולכן קל יותר לזהות אותו.

לכן חשוב לומר "בשנת 2011"; ככל שמשתפרות טכניקות האיתור (והטלסקופ) שלנו, שיעור הצופנים החמים אמור להיות פוחת.

ערוך: כדי לשים את זה בפרספקטיבה, אתה יכול לקרוא את מאמר זה מג'ייסון. רייט בו הוא מנסה לאמוד את היחס ה"אמיתי "של צדקנים חמים המקיפים סביב כוכבים" רגילים "(כוכבים מסוג F, G ו- K). יחס זה למעשה קטן בהרבה מהיחס שנצפה כיום, כ -1.2%.

שלושה רבעים? זה הרבה יותר ממה שציפיתי. האם יש לך הפניות שתוכל לכלול בתשובתך?
מצטער, טעיתי במספר (טעיתי בזה בהערכות קודמות). שמתי מספרים אמינים יותר עם התייחסות טובה; אני מוסיף גם כמה פרטים על היחס ה"אמיתי "שצריך לצפות.
אין צורך בהתנצלויות - זו תשובה מצוינת ועונה על שתי השאלות שהיו לי יפה מאוד.
Rob Jeffries
2015-01-29 19:46:37 UTC

אני מסכים לחלוטין עם התשובה מ- MBR. המספר הוא למעשה $ 1.20 \ pm 0.38 $ לאחוז, פורסם על ידי Wright et al. (2012) והוא החלק של כוכבי F, G, K שיש להם צדק חם המוגדר כגדול מ 0.1 מסות צדק ובעל תקופת מסלול פחות מ -10 ימים. טבלה 2 של המאמר מסכמת תוצאות מעובדים אחרים שמשיגים בין 0.5 ל -1.5 אחוז. העיתון דן גם בהטיות תצפיתיות, כולל מטליות .

זה כבר ידוע כי שכיחות כוכבי לכת קרובה יותר גבוהה סביב כוכבים עשירים יותר במתכות. ישנה גם הטיה לפיה קל יותר למצוא כוכבי לכת סביב כוכבים עשירים במתכות, ואילו הכוכב הממוצע בשכונה הסולארית מעט דל מתכות בהשוואה לשמש.

מחקר מאת גונזלס (2014) צובר את הידע הנוכחי שלנו על מערכות אקס-פלנטריות וממתכויותיהן, ומביא לשיעור שכיחות פלנטרית $$ P_ {planet} = \ alpha 10 ^ {\ beta [Fe / H]}, $$ עם $ \ alpha = 0.022 \ pm 0.007 $ (כלומר 2.2 אחוזים), $ \ beta = 3.0 \ pm 0.5 $ ואיפה ש- [Fe / H] הוא היחס הלוגריתמי הרגיל בין המתכתיות של הכוכב למתכתיות של השמש. (כלומר, לשמש יש [Fe / H] = 0).

חישוב זה נעשה לכוכבי לכת ענקיים עם תקופות מסלוליות פחות מ- 4 שנים, ולכן לא כולם יסווגו כצדק חם. בשורה התחתונה, המספר שניתן על ידי רייט ואח '. הוא בערך נכון בממוצע, אך הוא גבוה יותר עבור כוכבי מתכתיות גבוהים יותר.

Jack R. Woods
2016-04-20 00:17:11 UTC

רק בשביל הכיף עשיתי ניתוח מוגבל של כוכבי לכת בגודל צדק שנמצא תוך שימוש בטכניקות מהירות רדיאלית או אסטרומטריה (בעיקר הראשונות) עם הקריטריונים הבאים: 1) נתונים מהמקורות המקוונים http: // exoplanet. האיחוד האירופי / קטלוג / bd% 2B15_2375_b / ו http://www.exoplanets.org/ נותנים כוכבי לכת שהתגלו עד אפריל 2016. 2) Msini: 0.5-10 M (J) 3 ) מרחק לכוכב פחות מ 58 פרסק 4) כוכבי לכת לאורך תקופות של 5200 יום (או 6AU) זה היה ניסיון למזער את ההטיה התצפיתית. עדיין מצאתי שיא בולט ביופיטרס עם תקופות של פחות מ -50 יום, אך פחות בולט אם זומם נגד מרחק (sma). עם זאת, מצאתי גם פסגות במספר צדק שנמצא קצת יותר רחוק מכדור הארץ ובמרחק זהה לתחילת חגורת האסטרואידים במערכת השמש. שיא כדור הארץ הוא הרבה יותר רחב ונעלם בהיסטוגרמה של התקופה. נתונים אלה נשלטים על ידי כוכבי לכת המקיפים את כוכבי G 89 מתוך 139 (107 מתוך 171 כוכבי לכת). מעניין (או שלא) יש שיא ביופיטרים שנמצאים ב"מערכות צדק מרובות "סביב מסלול ונוס ש"שוטף" את פסגת כדור הארץ. אחוז הצפיפות של "צדק חם" תלוי בהגדרה, אך 22 מתוך 171 מחזיקים פחות מ -50 יום ו -13 מקיפים פחות מ 0.1AU. אם מישהו מעוניין בפירוט רב יותר של התוצאות שלי אנא שלח לי דוא"ל.

@RobJeffries ראה הערה לעיל. יכול להיות שיש עדיין "הטיה תצפיתית" שחסר לי?
כן, ישנן הטיות עצומות המעדיפות גילוי צדק חם, וההליך שלך כלל לא הביא למינימום.
@RobJeffries אני מתנצל על בורותי. השאלה שלי אליך היא האם אתה חושב שייתכן שפרויקט HARPS, אשר עוקב אחר כוכבים פחות מ -58 יחידות כבר למעלה מעשר שנים, אולי החמיץ כמה כוכבי לכת בגודל צדק, עם תקופות בערך זו של צדק או פחות, המקיף כוכבים שהם צפו בהם? הייתה נפילה בתגליות (מתוך 107 "צדקנים" שנמצאו בתחום זה המקיפים כוכבי G רק 18 נמצאו מאז ינואר 2012/2 מהם היו באותה מערכת ושלושה נמצאו במערכות שכבר היו קרובות יותר ב- "צדק" זוהה).
ואולי אצטרך להתנצל על שלי. הנחתי שאתה מתמודד עם מדגם הורה שאינו שלם. אם פרויקט HARPS סקר כל כוכבי F, G, K בטווח של 58 pc עם רגישות ודגימה אחידים במשך 10 שנים, אז כן, הם צריכים להיות שלמים ביותר לכל צדק עם תקופות של פחות מ- 5 שנים, למעט הסובבים כוכבים צעירים. . אם בכל זאת הם צפו בדגימות נבחרות, עם מכשירים בעלי רגישות משתנה (הולכת וגוברת), אני חושד שעדיין קיימת הטיה כלפי צדק חם, במיוחד בקרב הגמדים K.