מהי התיאוריה הנוכחית להיווצרות ירח כדור הארץ?
user8
2013-09-27 07:07:52 UTC

בהתחשב בכך שלעתים קרובות נאמר בספרות כי כדור הארץ והירח הם בעלי גאוכימיה דומה מאוד, מהי התיאוריה הנוכחית לגבי אופן היווצרותו של ירח כדור הארץ?

user8
2013-09-27 07:07:52 UTC

התיאוריה המקובלת כיום ידועה כ השערת ההשפעה הענקית , כאשר על פי דף אינטרנט זה של נאס"א "מקור כדור הארץ והירח" (טיילור) הוא אובייקט בגודל מאדים. התנגש בכדור הארץ המוקדם.

תיאוריה זו מאפשרת הסברים על (מהקישור למעלה):

ההרכב הכימי:

השערת ההשפעה הענקית עולה בקנה אחד עם הרעיונות שלנו לאופן הרכבת כוכבי הלכת ומסביר כמה מאפיינים חשובים של מערכת כדור הארץ-ירח, כגון מדוע לירח יש רק ליבה מתכתית זעירה.

ומונחים של מסלולים :

כדי להסביר את כמות המומנטום הזוויתי במערכת כדור הארץ-ירח, קמרון העריך כי האובייקט יצטרך להיות בערך 10% ממסת כדור הארץ, בערך בגודל המאדים. (תנע זוויתי הוא מדד התנועה של עצמים בנתיבים עקומים, כולל גם סיבוב וגם תנועה מסלולית. עבור כדור הארץ והירח פירושו סיבוב של כל כוכב לכת בתוספת תנועת מסלול של הירח סביב כדור הארץ.)

impact

מקור תמונה

עם זאת, לאחרונה חלו כמה תיקונים בתיאוריה זו.

על פי הדף של נאס"א "מדענים ירחי נאס"א מפתחים תיאוריה חדשה על כדור הארץ ויצירת הירח", בהתבסס על חששות שגודלו של מאדים עשוי להיות בעל הרכב שונה מזה של כדור הארץ (שאינו עולה בקנה אחד עם הדמיון הנוכחי בגאוכימיה).

ההשערה החדשה היא (מהקישור למעלה):

לאחר התנגשות, שני הגופים בגודל דומה התנגשו מחדש ויצרו כדור הארץ המוקדם מוקף על ידי דיסק של חומר שהתאחד ויצר את הירח. ההתנגשות המחודשת והמיזוג שלאחר מכן הותירו את שני הגופים עם ההרכבים הכימיים הדומים שנראים כיום.

זה נדון גם ב "תיאוריית ההתנגשות הענקית של הירח מקבלת ספין חדש" (Wall, 2012), ומבססת את ההשערה המתוקנת על קצב הסיבוב, אשר התיאוריה הייתה מהירה מאוד, מתוך המאמר:

היום של כדור הארץ היה רק ​​שעתיים-שלוש בזמן ההשפעה, כך חושבים קוק וסטיוארט, כדור הארץ יכול היה לזרוק מספיק חומר כדי ליצור את הירח (שהוא 1.2 אחוז מסיבי כמו כדור הארץ). / p>

דיון נוסף, המבוסס על האיפור הגיאוכימי נדון ב "אילוצים גיאוכימיים על מקור כדור הארץ והירח" (ג'ונס ופאלמה) מסיקים כי:

אף על פי שאף אחת מהתצפיות הללו לא מפריכה את השערת ההשפעה הענקית, אנו מוצאים אותה כמטרידה שההשלכות הברורות הצפויות להשפעה ענקית אינן מתקיימות.

לכן, יש עדיין שאלה כלשהי כיצד נוצר הירח.

user15217
2017-01-18 18:40:13 UTC

מחקר שפורסם לאחרונה שפורסם במאמר Phys.org " המחקר קורס תאוריית היווצרות הירח העיקרית", בהתבסס על מאמר Nature Geoscience " מקור בעל השפעה מרובה על הירח "בוצע דוגמנות מספרית המציעה ש

הירח יכול במקום להיות תוצר של רצף של מגוון התנגשויות קטנות יותר.

הכוח הספציפי בתיאוריה כזו היא שלפי המחברים "משפיעים" רבים "היו חופרים יותר חומר כדור הארץ מאשר אחד", מה שמאפשר מתאם מבוסס-קומפוזיציה חזק יותר עם כדור הארץ.

המחברים טוענים גם הם ש

ירחונים מתחת לירח הם תוצאה שכיחה של השפעות הצפויות על כדור הארץ בפרוטו-כדור הארץ במערכת השמש המוקדמת ומגלים שהסיבוב הפלנטרי מוגבל על ידי ניקוז המומנטום הזוויתי הפוגע.

התהליך מפושט באופן הבא (מתוך המאמר):

enter image description here

תוצאה מעניינת של מודל זה, לדברי המחבר s הוא ש:

"בניית הירח בדרך זו אורכת מיליוני שנים רבות, מה שמרמז כי היווצרות הירח חופפת לחלק ניכר מצמיחת כדור הארץ,"