איך ידוע שלקליסטו אין ליבה?
Undo
2013-09-26 09:47:51 UTC

ספר האסטרונומיה שלי טוען כי מדענים גילו כי לקליסטו, ירח של צדק, אין גרעין פנימי לוהט. למעשה, הוא אומר, לקליסטו יש גרעין כמו גרעין שביט.

האם זו עדיין תיאוריה מקובלת, וכיצד התגלה מידע זה?

Manishearth
2013-09-26 12:20:46 UTC

זה אולי מכיל ליבה (סיליקט), אך הוא קטן מאוד. קיימת גם האפשרות של "אוקיינוס" מים נוזלי פנימי. כיום ההרכב האפשרי ביותר הוא זה של סלע וקרח, כאשר צפיפות הסלע גוברת בהתמדה ככל שמתעמקים (זאת בניגוד מוחלט לכוכבי לכת כמו כדור הארץ, שם יש אי המשכיות בצפיפות בין שכבות ). בידול פלנטרי לא התרחש בצורה ניכרת מכיוון שקליסטו אינו מחומם גאות.

לעולם לא ניתן לקבוע את ההרכב - לא ניתן ליצור הרכב של כדור ניתן להבחין במלואם רק בסיבוב ותרגום 1 . עם זאת, אנו יכולים לנחש ניחושים סבירים. ביסודו של דבר, אנו יכולים לחשב את מסת המסה ורגע האינרציה שלו על ידי התבוננות בסיבובו ובמהפכתו. לאחר מכן, בהנחה שהצפיפות ρ משתנה באופן רדיאלי, נקבל את שתי המשוואות הבאות:

$$ M = \ int \ rho \ pi r ^ 2dr $$

$$ I = \ int (\ rho \ pi r ^ 2dr) r ^ 2 $$

אלה אינם קובעים לחלוטין את ρ, אולם עם הנחות סבירות אחרות לגבי ההרכב וכמות הבידול הפלנטרי שיכול להיות, אנו יכולים קבל הערכה טובה עבור ρ.

1. ניתן לקבוע ש ניתן לקבוע אם ניקח שדה כוח משיכה גדול יותר ונסתובב בו, אך זה יוצא לאריסטו "תן לי מקום לעמוד עליו ואניע את כדור הארץ." אזור של ניסויי מחשבה. sup>