האם ניתן לחזות סופרנובה עם שנים או עשרות שנים של התראה מתקדמת?
Carlos Zamora
2018-12-28 04:59:10 UTC

אני יודע שניתן לחזות (במידה מסוימת) תופעות של כוכבים כמו התלקחויות שמש:
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5371481/Scientists-predict-solar-flares .html

שאלה: האם יש כוכבים כלשהם שתוכלו להשתמש בהם כדי לחזות את התפוצצות הסופרנובה שלו עם שנים או עשרות שנים של הודעה מוקדמת?

תשובות ל האם יש שינויים נצפים בכוכב שעומד להפוך לסופרנובה, דקות או שעות לפני הפיצוץ? מתייחס לטווחי זמן קצרים יותר כמו שעות או ימים, אבל אני מחפש זמנים בסדרי גודל ארוכים יותר מאלה שנדונו שם.

כמה כוכבים מסיביים חווים התפרצות נהדרת לפני התמוטטותה הסופית, והתפוצצותה. זה נצפה במקרים מסוימים כמו SN 2009ip הידוע ביותר. אז כן לשאלה. עם זאת, קשה לחזות אם כוכב יקרה אי פעם את ההתפרצות, או כמה זמן לפני הקריסה הסופית.
מתוך סקרנות, כמה זמן מראש תרצו לחזות את הסופרנובה - ובאיזה דיוק בזמן?
Betelgeuse: הסופרנובה הסופית https://www.space.com/22009-betelgeuse.html יש המשערים שהיא כבר נשבה ואנחנו רק מחכים על האור.
@HDE226868 אני יודע שניתן לפרש את התחזית על סמך פליטת הניוטרינו של הכוכב (תשובה טובה כאן: https://astronomy.stackexchange.com/questions/18423/are-there-observable-changes-in-a-star- בערך להפוך לסופרנובה-דקות-או-הו? rq = 1) אבל אני מחפש דרך אחרת לחזות אותה עם יותר מכמה ימים מראש (שנים או עשורים).
די בטוח שמדובר בשכפול; כפי שעניתי (בהומור) בעבר ב"זרמי החלל "מאת אסימוב.
האם אתה מתעניין במיוחד בהתפוצצות של כוכבים מסיביים, או שאתה רוצה לשקול [סוג Ia סופרנובות] (https://en.wikipedia.org/wiki/Type_Ia_supernova)?
Franklin Barnes
2020-01-29 13:30:08 UTC

בעוד שלל אותות שלמים יגיעו ברגע שהסופרנובה מתרחשת בפועל, מנייטרינים לאור של כל האנרגיות ואורכי הגל השונים, המראה החזותי והחיצוני של הכוכב לא ייתן שום רמזים בטוחים לפיהם סופרנובה קרובה. אך התגובות הגרעיניות המניעות את הכוכב אכן משתנות עם הזמן, ובמרחק של 640 שנות אור בלבד, הנייטרינים של Betelgeuse עשויים לתת לנו את אות האזהרה המוקדם הדרוש לנו כדי לחזות את הסופרנובה שלו במדויק, בכל זאת.

אם אנחנו רוצים לדעת מה קורה בליבתו של כוכב - האינדיקטור האמיתי היחיד שלנו מתי סופרנובה מגיעה - התבוננות בתכונות האלקטרומגנטיות של הכוכב לא תיתן לנו את זה; אין שום שינוי בטמפרטורה, בהירותו או הספקטרום של הכוכב המתרחש לאחר המעבר משריפת פחמן לאלמנטים כבדים יותר.

אך הנייטרינים מספרים סיפור שונה בתכלית.

לקראת סופרנובה, הנייטרינים מביאים את הרוב המכריע של האנרגיה המופקת בתגובות היתוך אלה. עבור שלב שריפת הפחמן, הנייטרינים נפלטים עם חתימת אנרגיה מסוימת: בהירות ספציפית ואנרגיה מרבית ספציפית לנייטרינו. כשאנחנו עוברים משריפת פחמן לשריפת ניאון, שריפת חמצן, שריפת סיליקון, ובסופו של דבר לשלב קריסת הליבה, הן שטף האנרגיה של ניטרינו והן האנרגיה לנייטרינו גדלים.

במהלך שלב שריפת הסיליקון, ניטרינו מיוצר באנרגיות גבוהות יותר מבעבר, וככל שנמשך שלב שריפת הסיליקון, מתחילים להיווצר קליפות של היתוך סיליקון סביב הליבה. בשעות האחרונות של חיי הכוכב הזה, זמן קצר לפני קריסת הליבה, הניוטרינים המיוצרים חוצים סף אנרגיה קריטי. האנטי-נוטרינו שלך יכול אז לקיים אינטראקציה עם הפרוטונים בגלאי שלך, לייצר חתימה ייחודית: נויטרונים ופוזיטרונים, אות שאי אפשר לטעות בריקבון בטא הפוך.

בנסיבות רגילות, אירועי ריקבון בטא הפוכים הם דבר נדיר ביותר בגלאי ניטרינו, המגיעים רק כאשר ניטרינו אקראי מהיקום פוגע בגלאי הנייטרינו המתוחכמים שלנו. אבל אם כוכב היה שורף סיליקון בליבתו וחצה את רף האנרגיה הקריטי הזה כדי לייצר אנטי-נוטרינים אנרגטיים מספיק, ואם הוא היה קרוב מספיק, היינו צריכים לראות מספר רב של אירועי ריקבון בטא הפוכים שכולם מגיעים מאותו כיוון. / p>

sanaris
2019-01-03 01:48:34 UTC
  1. ".. ניתן לחזות תופעות כמו התלקחויות שמש" זה תלוי במזג האוויר. מזג אוויר סולארי. ולוח זמנים. אבל אתה לא יכול לחזות את התנועה. מדידת נקודה סולארית, כל אחת מהצורות הללו - אינה ניתנת לחיזוי. זה עשוי לרדת, זה עשוי לעלות - בשני הכיוונים 50/50. תהליך סטוכסטי. התהליך עצמו אינו לינארי. אתה יכול לקבל מזג אוויר סולארי בטווח מוגבל כלשהו, ​​אך אינך יכול לומר מה יהיה מחר. "פיזיקה רכה" עובדת על דברים כאלה. עדיין כמה דברים לא מוסברים, כמו במטאורולוגיה.

2. "ניתן להשתמש בהם כדי לחזות את התפוצצות הסופרנובה שלה" כן. תצפית ישירה על הכוכב יכולה להיות שימושית. מטווח קרוב. עם מגנטומטרי, רנטגן וכו 'אשר לאף אחד מאיתנו אין. מצד שני, סופרנובה מסתמכת על שינויים במרכיבים הכימיים בחומר הכוכב. אפשר להגדיר את זה.

3. "אבל אני מחפש זמנים ארוכים בסדרי גודל מאלה שנדונו שם". כן יש. שרשרת האירועים מתחילה בשינויים בספקטרום, המתאימים לשינויים במבנה הכימי בחומר הכוכב. אם אתה מכיר את כל הפרמטרים של הכוכבים (מטווח קרוב), תוכל לקבל את הזמן עד לאירוע. אתה לא יכול בהחלט לומר מה עוקב אחר כי שינויים קטנים בפרמטרים הם תוצאה משתנה --- או שיהיה גמד לבן או כוכב נויטרונים וכו '.

Ofc אתה לא יכול לחשב שנייה מדויקת של האירוע, כי (ראשון) אין דבר כזה. האירוע מתרחש ללא הרף. ושנית, החיזוי שלך יסתמך על דגמי כוכבים קיימים, ודיוק ציוד. אז אם אתה מודד בדיוק של 2%, אל תצפה שהחיזוי יהיה מדויק יותר מ -2%. תרגול נפוץ מראה כי המודל עושה חישובים מוטעים יותר כמעט תמיד (99% מהאירועים שחושבו לא נכון הם ממודלים שגויים ו / או מטווח מודלים שלא חישבו בצורה שגויה).

שקול חיזוי מזג אוויר. זה נכשל. כשזה נכשל, אף אחד לא שם לב. כי זה נכשל כאשר המודל נכשל. זה נכשל בתדירות נמוכה יותר אז זה עובד, אבל זה קורה. זה לא נכשל בצורה קטסטרופלית, לכן אף אחד לא שם לב. "אה, יותר קר בשעה 4, אבל התחזית אמרה שיהיה קר יותר בשעה 2" - אף אחד לא אומר את זה. זה קרה בכל מקרה, אבל המודל היה מעט מחוץ לטווח.

נ.ב. סווג גם מה בדיוק פירוש ה חיזוי. כי עדיין אין דבר כזה "חיזוי". במדע אנו אומרים כי "פרק הזמן עד שירח הירח על כדור הארץ הוא 200-300 מיליארד שנה". תמיד בטווח. על פי המודל. ועל פי הנתונים.

שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 4.0 עליו הוא מופץ.