שמות כוכבי הלכת של מערכת השמש
qleguennec
2015-03-20 15:04:10 UTC

כוכבי הלכת של מערכת השמש נקראו בשמות אלים של המיתולוגיה הרומית. יש לי כמה שאלות בראש על הנושא הזה לזמן מה:

• מי החליט לקרוא להם כך?
  • מתי קיבלו כוכבי הלכת שמות?

לבסוף, השאלה האולטימטיבית היא: אם כוכבי הלכת נקראו על ידי הרומאים, מרמזים כי אין להם טכנולוגיה להתבונן במערכת השמש כלשהי, מדוע חלק מהשמות תואמים את צבע כוכבי הלכת?

• מאדים הוא אדום - מאדים הוא אל המלחמה
  • נפטון הוא כחול - נפטון הוא אל האוקיאנוסים

או אולי אני טועה (סביר להניח) וכוכבי הלכת נקראו לאחרונה.

נפטון התגלה זמן רב לאחר תקופת היוונים
האם בדקת בגוגל? http://en.wikipedia.org/wiki/Neptune#Naming http://www.universetoday.com/59038/how-did-mars-get-its-name/
זה יכול להיות טוב עבור [HSM] (http://hsm.stackexchange.com/); עם זאת, כבר יש [שאלה קשורה שם] (http://hsm.stackexchange.com/questions/375/is-there-an-astronomical-reaso‌ n-behind-the-order-for-the-names -בימינו-אנחנו).
אל המלחמה היווני היה ארס. אני חושב שאתה מערבב יוונים עם רומאים. ואתה יכול לראות שמאדים הוא אדום בעין בלתי מזוינת.
חָמֵשׁ תשובות:
MacUserT
2015-03-21 03:07:13 UTC

למרות ההסבר לשאלתך, זו שאלה תקפה לשאול מדוע יש לכוכבי לכת שמות רומיים. ראשית כל, הרומאים יכלו, כמו היוונים והשומרים, לראות רק את מרקורי, ונוס, מאדים, צדק ושבתאי. ניתן לראות כוכבי לכת אלה בעין בלתי מזוינת. עם זאת, העובדה שהרומאים יכלו לראות את כוכבי הלכת הללו, לא העניקה לכל כוכבי הלכת שמות לטיניים.

אם שמות כוכבי הלכת היו ניתנים על ידי אלה שגילו אותם תחילה, לכוכבי הלכת היו שמות שומריים. התשובה לשאלה מדוע יש לכוכבי הלכת שמות לטיניים משום שאין להם. המדען המערבי הראשון השתלט על השמות הרומיים מכיוון שלטינית הייתה שפה מדעית של ימי הביניים והרנסנס. לאחר גילוי אורנוס ונפטון כוכבי הלכת הללו לא קיבלו שמות אלה על ידי מגליםיהם. רק לאחר מחלוקת ארוכה יותר אסטרונומים מערביים תיארו את שמות כוכבי הלכת והירחים על פי המיתולוגיה היוונית והרומית, אך זה היה רק ​​במחצית השנייה של המאה ה -19.

מאז תחילת המאה העשרים קבע התעשייה האווירית את ה סטנדרטים למתן שמות של גרמי שמים כולל כוכבי לכת. עם זאת, ה- IAU לא קובע את השמות, אלא קובע רק את הסטנדרטים. אובייקטים שהתגלו לאחרונה נקראים כיום על פי כללים אלה על ידי מגליםיהם. כוכבי לכת ישנים עדיין חיים עם שמותיהם הישנים ועבור אסטרונומים מערביים הם עדיין שמות מדמויות מיתולוגיות יווניות ורומיות. עם זאת, ה- IAU מאפשר לך למנות בעקביות את כוכבי הלכת לפי שמם הערבי או הסיני. לכן, השאלה תקפה, הטקסט סביב שאלתך לצערי אינו נכון, מכיוון שלכוכבי הלכת אין בהכרח שמות רומיים. אם אתה אדם אסייתי וחושב נכון שכוכבי הלכת צריכים להיות בעלי שמות סיניים, מכיוון שהם גילו את החפצים האלה מוקדם יותר מאשר הרומאים (אם כי לא מוקדם יותר מהסומרים), אתה רשאי על ידי ה- IAU (sic) לקרוא להם על ידי שמותיהם הסיניים.

אז השאלה שלי קצת שונה מזו ששאלתי. אולי עלי לפרסם אחת מחדש: אני לא מבין איך ניתן לראות את מרקורי, ונוס, מאדים, צדק ושבתאי בעין בלתי מזוינת.
הם קרובים מספיק?
אני מבין את זה, אבל לא ראיתי אותם באופן אישי בעין בלתי מזוינת.
זה די קשה, מכיוון שכוכבי הלכת אינם כל כך גדולים ולא מוכרים רק על ידי הסתכלות עליהם. האנשים הקדומים השתמשו במקלות מציאת תצוגה כדי להתמקד באובייקט יחיד בשמיים. כוכבי הלכת היו עצמים מעניינים, מכיוון שהם נעו במהירות רבה יותר ויוצאי דופן על פני השמים מאשר הכוכבים האחרים. לכן היוונים כינו אותם "פלנטוס", שפירושו "כוכב נודד". את כוכבי הלכת מרקורי ונוגה ניתן לראות רק בשעות הערב או הבוקר עם השמש ולא ניתן לראות אותם בלילה.
@qleguennec אלא אם כן אתה גר במקום שאתה לא באמת יכול לראות כוכבים בכלל, כמעט בוודאות ראית אותם - אתה פשוט לא ידעת מה אתה רואה, באשר לצופה המזדמן הם לא יראו כל כך שונים מ כוכבים. ונוס, במיוחד, היא אחד האובייקטים הבהירים ביותר בשמיים פרט לשמש ולירח.
James K
2018-11-10 04:07:09 UTC

כספית, ונוס, מאדים, צדק ושבתאי נקראו ככאלה בימי קדם על שם אלים שונים. אנו יכולים לשער שמרקורי (על שם אלוהי השליח המהיר) נע במהירות, ונוס (אל האהבה והיופי) נראה לבן ויפה. מאדים נראה אדום כדם (מתאים לאל מלחמה). צדק הוא כוכב הלכת הבהיר ביותר שיכול להגיע להתנגדות לשמש, וכך מופיע בחצות. שבתאי נע לאט והיה אל "סבא". השימוש בשמות לטיניים משקף את ההשפעה שהייתה לציוויליזציה הרומית על התפתחות התרבות האירופית.

הרשל, מגלה כוכב הלכת אוראנוס כינה אותו גאורגיום סידוס, "הכוכב של ג'ורג '" על שם פטרונו, המלך ג'ורג' השלישי. של בריטניה הגדולה.

השם לא היה פופולרי מחוץ לבריטניה, והיו הצעות שונות אחרות. היה זה יוהאן אלרט בודה שהציע את אורנוס, הצורה הלטינית של אל השמים היווני. זה מתאים לכוכבי הלכת הקיימים עם שמות האלים הרומיים, וכמו שבתאי היה אביו של זאוס, כך אורנוס היה אביו של שבתאי.

נפטון נקרא, ככל הנראה כאל אל מרכזי שעשה זאת. אין כוכב לכת.

כל השמות האלה הוקמו היטב עם הקמת חיל האוויר הציבורי בשנת 1919

Mark Foskey
2020-01-26 11:02:57 UTC

השאלה נשאלה גם לגבי האופן שבו הצבעים של חלק מכוכבי הלכת תואמים את שמם. עד שגילוי נפטון היו לאנשים טלסקופים ויכלו לראות את צבעו. אלא שמאדים קיבל את שמו הנוכחי על ידי הרומאים הקדומים, והתשובה לאיך שהם ידעו שהוא אדום הייתה שהם הסתכלו למעלה בשמיים בעיניים בלתי מזוינות וראו אותו. מאדים הוא בהיר יותר מרוב הכוכבים ונראה אדמדם מובהק.

זכור כי בתקופה הרומית ובמשך זמן רב לאחר מכן, הכוכב היה רק ​​נקודות אור בשמיים, וכוכבי הלכת היו רק כוכבים מיוחדים שנעו מ לילה עד לילה יחסית לכוכבים האחרים. מרקורי עבר הכי מהר, אז הוא נקרא על שם שליח האלים. ונוס הייתה המבריקה ביותר, ולכן נקראה על שם אלת היופי. כדור הארץ לא היה כוכב לכת. מאדים, בהיותו אדמדם, נקרא על שם אל המלחמה. צדק בהיר אך נע לאט; אולי זה הצביע על פאר, אבל בכנות אני משער שם. ושבתאי היה אל הזמן, אז אולי זה נראה מתאים לכוכב הלכת שהקדיש הכי הרבה זמן לחזור על מחזור.

Partha Shakkottai
2019-04-29 05:54:42 UTC

השמות הם בסנסקריט ומשמעותם היא משהו בסנסקריט.

• Chandra is the Moon
  • Surya is the Sun
  • Mangala is Mars
  • בהודה הוא כספית
  • צדק הוא גורו (כבד משקל בסנסקריט כשגודלו היה ידוע מסוריה סידהנטה)
  • שוקרה היא ונוס
  • שבתאי הוא שאנישארה (נע באיטיות בסנסקריט)

ימי השבוע מסודרים לפי הסדר הזה של הגדלת מרחקים למעט ונוס (אני לא יודע למה.) כל כוכבי הלכת נחשבים לאלים!

אני מאמין שה- OP שואל על שמות כוכבי הלכת המשמשים את חיל האוויר, כלומר השמות הרומיים.
הודו למדה תחילה אסטרונומיה ועלינו לקבל את השמות הללו. הודו גם גילתה את תקופת התזונה של כדור הארץ כ- 27000 שנה אשר דרושה לפחות 5000 שנות נתונים. אינדיאנים צופים בתצורות הכוכבים במשך זמן רב מאוד, כך שאפשר לתארך אירועים ממפות כוכבים בספרות.
עם כל הכבוד, זה לא רלוונטי; ללא קשר לדעותיך האישיות, אלה השמות המשמשים את הקהילה המדעית.
אורנוס מיועד לוארונה (בסנסקריט), אותו אל (או שווה ערך), כך שרומן בסדר גמור.
Sai Bharadwaja
2015-03-26 09:09:08 UTC

אנשי מערות הצליחו לראות את ששת כוכבי הלכת הראשונים, עד שבתאי. כל כוכבי הלכת הללו נקראו על שם הדמויות המיתולוגיות הרומיות והיווניות.

הכלל שהיו אחריהם היה משהו כזה: כדור הארץ ייקרא על שם האל הרומי וכל לווייניו נקראו על שם האלים היוונים המקבילים. . לדוגמא, צדק נקרא על שם מלך האלים הרומאי, ואחד הלוויינים שלו, גאנימד, נקרא על שמו של משרת האדם של זאוס. כעת זאוס הוא מקבילו היווני של צדק.

כעת, אורנוס הוא החריג הבודד עבור תוכנית זו. כל הלוויינים שלה, מירנדה, אריאל, אומבריאל, טיטניה ואוברון נקראו על שם דמויות שייקספיריות. זה היה כדי לרצות את הבריטים מכיוון שהם היו חזקים מאוד באותה תקופת זמן וגילויו נעשה על ידי ויליאם הרשל בשנות ה -80 של המאה ה -20. אוראנוס נקרא לראשונה 'ג'ורג' 'על ידי הרשל מכיוון שמלך אנגליה, המלך ג'ורג', היה מקור המימון העיקרי שלו והוא לא רצה לעצבן אותו.

ראשית כל: אין שום עדות לכך ש" אנשי מערות "יכלו להבדיל בין כוכבי לכת לכוכבים קבועים. שנית: לווייני כוכבי הלכת (למעט כדור הארץ) לא היו ידועים אלא לאחר המצאת הטלסקופ. שלישית: "אנשי מערות" לא דיברו יוונית או לטינית. צריך להמשיך? תשובה זו שטות.